Jak zadbać o swój mózg.

Jak zadbać o swój mózg.

Co możemy zrobić aby poprawić funkcjonowanie mózgu? WHO czyli Światowa Organizacja Zdrowia co roku ogłasza światowy tydzień dla mózgu. Swoimi działaniami starają się zwrócić uwagę lekarzy, naukowców, pedagogów oraz rodziców na całym świecie na dbanie o najważniejszy narząd naszego ciała. Przecież mózg odpowiedzialny jest nasze myśli, zachowania, inteligencję, jego praca wpływa bezpośrednio na poziom naszego życia.
Nieprawidłowa praca mózgu jest przyczyną wielu tragedii ludzkich. Zła praca mózgu może spowodować przedwczesne  starzenie się, choroby psychiczne, udary. Lekarze w Polsce alarmują, ponieważ aż 6 milionów Polaków potrzebuje wsparcia psychiatrycznego oraz, że liczba udarów wzrasta co roku.  
Naukowcy udowodnili, że największym wrogiem dla ludzkiego mózgu są wolne rodniki. W ciągu całego naszego życia nasze komórki atakowane są przez niestabilne związki chemiczne powodując szereg zniszczeń. Wolne rodniki potrafią zmienić DNA komórek a nawet doprowadzić do jej śmierci. Liczba wolnych rodników cały czas wzrasta jeśli nie zahamujemy przyczyny ich powstawania. Jedynym sposobem aby zatrzymać destrukcyjny proces wolnych rodników jest zastosowanie skutecznych antyutleniaczy. Antyutleniacze to jedyny ratunek aby zatrzymać a w niektórych przypadkach nawet cofnąć szkodliwe procesy. Przyczynić się mogą do polepszenia pamięci, sprawią, że nasze samopoczucie wzrośnie, a przede wszystkim zatrzymamy procesy starzenia się mózgu.
Najpotężniejszym antyutleniaczem na świecie są owoce chińskiego kolcowoju (Lycium chinense i Lycium barbarum). Najlepiej kiedy są połączone z bioflawonoidowym ekstraktem korzenia lukrecji o działaniu regenerującym dla jeszcze lepszego ich działania. Taki właśnie skład posiada Forever Lycium Plus. Najważniejszym antyutleniaczem jest oczywiście witamina C. Udowodniono, że niski poziom właśnie witaminy C oraz betakarotenu przyczyniało się wzrostu ryzyka udaru. Witamina C bierze udział w prawidłowym utrzymaniu sprawności tętnic które doprowadzają krew do mózgu, przeciwdziała zakrzepom i jednocześnie zmniejsza ryzyko choroby Alzhaimera. Musimy stale utrzymywać wysoki poziom witaminy C w organizmie, pomoże nam w tym witamina na otrębach owsianych. Przyjaznym pierwiastkiem dla mózgu jest selen którego nie może zabraknąć w naszym organizmie. Występuje jedynie w śladowych ilościach jednak jego niedobór bardzo niekorzystnie wpływa na nas powodując chociażby lęki, zły nastrój, wpływa na pogorszenie się pamięci. Selen wraz z innymi ważnymi minerałami znajduje się w łatwo przyswajalnym dla organizmu suplemencie Forever Nature Min. Selen występuje w czosnku jednak jego spożywanie może być czasami kłopotliwe ze względy na ostry zapach. Dobrym rozwiązaniem jest Forever Garlic-Thyme , który jednocześnie poprawia odporność. Niesamowicie korzystnym rozwiązaniem jest przyjmowanie selenu z witaminą E, ponieważ już od dawna wiadomo, że witamina E chroni nasz mózg. Do jej najważniejszych zalet należą: neutralizacja wolnych rodników, regulacja układu odpornościowego, redukcja stanów zapalnych w mózgu, zmniejsza proces tworzenia się blaszek miażdżycowych, opóźnia chorobę Alzheimera.

Zawsze warto stosować witaminę E, jest na to wiele potwierdzonych dowodów. Według amerykańskich statystyk, aż 30 procent amerykańskiego społeczeństwa cierpi na jej niedobór. Witaminę możemy znaleźć w produkcie Forever Lite. Jest to preparat który posiada w swoim składzie także tiaminę ( witamina B1), często niedobór tej witaminy występuje u młodzieży. Niedobór tiaminy może wywołać depresję, zaburzenia snu, pogorszenie pamięci i czasu reakcji. Forever Lite posiada także niacynę (kwas nikotynowy). Brak tego związku w organizmie zmniejsza wytwarzanie energii, spada wydajność pracy mózgu, przyczynia się do uszkadzania komórek przez wolne rodniki. Należy uzupełniać niedobór w celu poprawy pamięci w dowolnym wieku. Witaminę B6 – ma ona ogromny wpływ na odruchy neurologiczne. Brak wywołuje drażliwość, depresję, zmęczenie i zaburzenia pamięci. Badania pokazują, że niski poziom witaminy B6 jest bardzo rozpowszechniony. Folacynę (kwas foliowy). Niedobór kwasu foliowego można krótko nazwać - złodziejem pamięci! Bardzo częstym neuropsychiatrycznym objawem niedoboru kwasu foliowego jest depresja. Mózg ludzi starszych jest szczególnie wrażliwy na brak kwasu foliowego. Pogorszenie się funkcji intelektualnych u osób starszych może być spowodowane gorszą absorpcją tego związku z przewodu pokarmowego. Kwas foliowy chroni przed udarami mózgu i zapobiega występowaniu choroby Alzheimera. Tylko 10% Amerykanów otrzymuje w pożywieniu kwas foliowy w dostatecznej ilości. Niedobory substancji odżywczych w mózgu są trudno wykrywalne. Bardzo rzadko rozpoznawane i diagnozowane są mikroudary mózgu. Często nasza zwykła dieta nie zawiera tylu substancji aby odżywić odpowiednio nasz mózg. Dlatego niezbędna jest konieczność uzupełniania diety stosując odpowiednie suplementy diety mineralno-witaminowe.

 

fohow


Script logo